Minggu, 08 Mei 2011

Ruang Dalam

Desain dari loteng di pusat bandar Manhattan menyederhanakan antara media seni dan ruang hidup. Ruangan loteng yang ada ditandai dengan mencabar proporsi: ruangan panjang dan lebar, tapi juga agak rendah. Mengalir lembut dinding melengkung diperkenalkan kepada hampir membahagi ruangan utama ke dalam ruangan secara proporsional seimbang. Hal ini menjadikan zon selesa proporsi untuk keperluan rumah tangga, sekaligus menghasilkan sejumlah besar ruangan dinding untuk memaparkan seni.
Dinding berkelok-kelok rangka sebuah ruangan terbuka yang panjang perspektif hak, dengan sudut lebih terlindung dan niche terletak di kurva. Dalam pameran ruangan wilayah Hibrid menggabungkan diri ke dalam wilayah hidup; sebuah campuran dinding mengambang pameran ke rak-rak perpustakaan di satu sisi dan menjadi pajangan di sisi lain. Para pelanggan sebagai kolektor yang mencari ruang di mana ia boleh hidup selesa sementara berinteraksi dengan banyak lukisan, benda dan buku-buku yang telah membawa bersama-sama selama bertahun-tahun. loteng ini bertujuan untuk menggabungkan kehidupan dan seni dengan memudahkan interaksi sehari-hari, dan dengan caranya sendiri jelas tidak biasa melihat
Sementara dinding membentuk latar belakang tenang dan dikendalikan untuk karya seni, langit-langit lebih diartikulasikan dalam berekspresi peralihan ini. Dengan interchanging bercahaya dan Opak, langit-langit mencipta keadaan pencahayaan bidang ambien dan tempatan, membentuk unsur organisasi dalam pameran dan hidup daerah. Bahagian langit-langit buram terdiri daripada unsur-unsur halus melengkung yang memberi idea mengenai langit-langit tak terbatas yang menyamar ketinggian ruangan nyata.
Bahagian terang dari langit-langit adalah backlit by 18,000 dipimpin lampu. Ini membran luas cahaya melayani beberapa tujuan; itu baki proporsi loteng dengan mencipta sebuah ilusi quality, berfungsi sebagai pembatas ruangan mengganggu, dan boleh diprogram untuk menerangi ruangan dengan berbagai warna cahaya, dari keren, siang hari yang paling neutral, untuk nada hangat. Dengan interchanging antara terang dan gelap, langit-langit menjadi bidang keadaan pencahayaan Ambient dan tempatan.
Unsur ketiga yang arkitek telah ditambah kepada campuran ini adalah apresiasi dari bandar yang dinyatakan di 'perumusan pandangan'. Mantan tetingkap di dinding Selatan telah digantikan oleh tingkat penuh untuk panel kaca rangka langit-langit yang menarik dilihat dan memperluaskan, atas balkon gelas penuh, menuju pusat bandar Manhattan.
Utama dinding dan langit-langit mengalir melalui ruangan, mencipta keadaan hibrid yang menggabungkan diri ke dalam kawasan pameran tinggal daerah; sebuah campuran dinding pameran ke rak perpustakaan dipimpin menyala pada satu sisi dan kes lain dipaparkan pada. Untuk mengaktifkan ini seragam dan tanpa batas ruangan, sebahagian melengkung ganda diperkuatkan gentian kaca panel gypsum digunakan. Dalam unsur-unsur dinding melengkung sebahagian besar pemasangan teknikal seperti HVAC dan pencahayaan telah terintegrasi.
Sebagai unsur terkini lantai dengan papan kayu aras Douglas lebar 1 ½ kaki meliputi seluruh loteng. Yang halus, bahkan tingkat-kencang menyatukan ruang dan membolehkan perabot dan seni harus diposisikan sebagai elemen mengambang di konstelasi berubah-ubah.
Sumber : UNStudio
Blog Widget by LinkWithin

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Daftar Blog Saya